Fairtrade omzet supers fors hoger

De omzet van producten van Fairtrade in supermarkten is in 2010 met 15 procent toegenomen tot ë 7,9 miljoen euro. Supermarkten zijn daarmee goed voor ruim de helft van de foodomzet van Fairtrade in Nederland, zo blijkt uit het jaarverslag van de groothandel in eerlijke producten.

In totaal kwam de foodomzet uit op  ë 15,6 miljoen, een toename van 5 procent ten opzichte van 2009. Food is goed voor het leeuwendeel van de omzet van Fairtrade, want de totale omzet komt niet verder dan 18,6 miljoen. Daarmee is het supermarktkanaal de belangrijkste motor achter de omzettoename, volgens het jaarverslag van Fairtrade.


Artikel gepubliceerd op: 17 juni 2011



Geen suiker en tot 25% minder zout in ‘zomergroenten’

Vanaf de oogst van 2017 en 2018 voegen producenten van groenteconserven en supermarkten minder zout

26 juni 2017
Hoogvliet heeft 'natural branding'-primeur

Supermarktketen Hoogvliet gaat in samenwerking met Nature & More als eerste in Nederland in al...

07 maart 2017
AH dringt CO2- uitstoot flink terug

Albert Heijn heeft zijn CO2-uitstoot per vierkante meter 41,6 procent terug gedrongen, ten opzichte...

07 maart 2017
Jumbo zet in op verbeteren gezondheid van medewerkers

Jumbo zet dit jaar vol in op gezondheid. Niet alleen voor klanten in de winkels, maar ook voor haar...

24 februari 2017

MEER NIEUWS >