Meer informatie over het Fairtrade Cacao-programma is te vinden op: www.fairtrade.net.

PLUS: eerste retailer met compleet huismerkassortiment chocoladepaaseitjes op basis van Fairtrade-cacao

Als eerste retailer in Nederland zorgt PLUS ervoor dat de cacao die gebruikt wordt voor haar complete PLUS Huismerk-assortiment chocoladepaaseitjes, Fairtrade-gecertificeerd is. De supermarktketen doet dat via het Fairtrade Cacao-programma dat Fairtrade International in 2014 lanceerde. Dit programma is gericht op het verbeteren van de leef- en werkomstandigheden van cacaoboeren. Koop de eerlijke, heerlijke en verantwoorde paaseitjes en ondersteun de boerenorganisaties in ontwikkelingslanden, die de cacao produceren.

Wat je van fair haalt, is lekker
De meeste cacaoboeren wereldwijd zijn kleinschalige boeren die moeten leven van een zeer laag inkomen. In totaal zijn er nu circa 144.000 cacaoboeren aangesloten bij het internationale Fairtrade-keurmerk. Mede dankzij PLUS kunnen boerenorganisaties via het Fairtrade Cacao-programma meer cacao onder Fairtrade-voorwaarden verkopen. Voor die organisaties betekent dit een stabiele bron van inkomsten en extra investeringsmogelijkheden voor nieuwe projecten. Denk hierbij aan het bouwen van scholen, het kopen van landbouwgereedschap of het verbeteren van de kwaliteit van hun oogst.

“Steeds meer consumenten doen bewust boodschappen. Hoe is een product gemaakt en waar komt het vandaan? Dat zijn doorslaggevende criteria bij een aankoop. PLUS heeft een breed assortiment van verantwoorde producten, waarmee we vooroplopen op dat gebied. Dat vanaf dit jaar – naast de chocoladerepen en -letters – nu ook alle PLUS Huismerk-chocoladepaaseitjes Fairtrade-cacao bevatten, is goed nieuws voor onze klanten en vooral voor de cacaoboeren. Het feit dat we ook nog eens de eerste retailer in Nederland zijn, die deze stap zet, past helemaal binnen onze verantwoorde positionering”, zegt Eric Leebeek, commercieel directeur van PLUS.


Artikel gepubliceerd op: 29 januari 2015




Geen suiker en tot 25% minder zout in ‘zomergroenten’

Vanaf de oogst van 2017 en 2018 voegen producenten van groenteconserven en supermarkten minder zout

26 juni 2017
Hoogvliet heeft 'natural branding'-primeur

Supermarktketen Hoogvliet gaat in samenwerking met Nature & More als eerste in Nederland in al...

07 maart 2017
AH dringt CO2- uitstoot flink terug

Albert Heijn heeft zijn CO2-uitstoot per vierkante meter 41,6 procent terug gedrongen, ten opzichte...

07 maart 2017
Jumbo zet in op verbeteren gezondheid van medewerkers

Jumbo zet dit jaar vol in op gezondheid. Niet alleen voor klanten in de winkels, maar ook voor haar...

24 februari 2017

MEER NIEUWS >