Verduurzaming voedsel in hogere versnelling

Er is door de supermarkten de afgelopen jaren al heel veel gedaan aan verduurzaming. Denk bijvoorbeeld aan de toenemende verkoop van biologische producten, het verdoofd castreren van biggen, van koeien in de wei, duurzame vis te...

Supermarkten zijn al vele jaren bezig met verduurzaming van de voedselketen. De samenleving, en daarmee de consument, wordt zich steeds bewuster van het bestaan van fairtrade-producten en dier- en milieuvriendelijk geproduceerde levensmiddelen.

Supermarkten spelen met hun aanbod in op de vraag van consumenten. Supermarkten nemen hun verantwoordelijkheid en dragen bij aan het aanpassen van productieprocessen naar de wensen van de consument en de samenleving. Ook zetten supermarkten volop in op het energiezuiniger inrichten van distributiecentra, winkels en het logistieke proces.

Duurzaamheidsactiviteiten zijn voor de supermarktbranche te verdelen in twee onderdelen, het betreft assortimentsgerelateerde onderwerpen en onderwerpen gericht op de bedrijfsvoering.

In de linkerkolom kunt u zoeken op de diverse aspecten van duurzaamheid.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geen suiker en tot 25% minder zout in ‘zomergroenten’

Vanaf de oogst van 2017 en 2018 voegen producenten van groenteconserven en supermarkten minder zout

26 juni 2017
AH dringt CO2- uitstoot flink terug

Albert Heijn heeft zijn CO2-uitstoot per vierkante meter 41,6 procent terug gedrongen, ten opzichte...

07 maart 2017
Jumbo zet in op verbeteren gezondheid van medewerkers

Jumbo zet dit jaar vol in op gezondheid. Niet alleen voor klanten in de winkels, maar ook voor haar...

24 februari 2017
PLUS Dierenvoeding krijgt als eerste Beter Leven keurmerk

Bij PLUS staat goed eten hoog in het vaandel. PLUS heeft een uitgebreid vleesassortiment met een...

09 februari 2017

MEER NIEUWS >