Op deze website verzamelen wij voor u de initiatieven van de supermarktbranche op het gebied van duurzaamheid en gezondheid. 

U kunt zoeken op thema of met een eigen zoekterm, zoals de naam van een supermarkt-
formule. Aan de rechterzijde vindt u de meest recente berichten.

Het Jan Linders Fonds: van en voor het zuiden

In elke buurt een eigen doel

Jan Linders supermarkten bestaat in 2013 50 jaar. In het kader van...

lees meer
Gratis boodschap

Jouw supermarkt heeft ook een heel andere boodschap, helemaal voor niks!Je supermarkt biedt je...

lees meer


69% vindt dat supermarkten een ruime keuze aan gezonde producten aanbieden
Geen suiker en tot 25% minder zout in ‘zomergroenten’

Vanaf de oogst van 2017 en 2018 voegen producenten van groenteconserven en supermarkten minder zout

26 juni 2017
Hoogvliet heeft 'natural branding'-primeur

Supermarktketen Hoogvliet gaat in samenwerking met Nature & More als eerste in Nederland in al...

07 maart 2017
AH dringt CO2- uitstoot flink terug

Albert Heijn heeft zijn CO2-uitstoot per vierkante meter 41,6 procent terug gedrongen, ten opzichte...

07 maart 2017
Jumbo zet in op verbeteren gezondheid van medewerkers

Jumbo zet dit jaar vol in op gezondheid. Niet alleen voor klanten in de winkels, maar ook voor haar...

24 februari 2017

MEER NIEUWS >